Ekonomi

Hibrit Araçlar AB’de İlk Kez Benzinli Araç Satışlarını Geçti

Önemli bir pazar değişimi olarak, hibrit araçlar Eylül ayında Avrupa Birliği’nde yeni araç satışlarında ilk kez benzinli araçları geride bıraktı. Hibrit araçlar tüm yeni araç kayıtlarının %32,8’ini oluştururken, benzinli araçların pazar payı %29,8’e düştü.

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) tarafından açıklanan bu veriler, otomotiv sektöründe elektrifikasyona doğru artan bir eğilimi gösteriyor.

AB’de satılan toplam araç sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre %6,1 azaldı ve bu, Temmuz 2022’den bu yana görülmeyen iki ay üst üste düşüş anlamına geliyor. Araç satışlarındaki bu düşüş, Almanya, Fransa ve İtalya gibi önemli pazarlarda yaşanan durgunluk ortamında gerçekleşiyor.

Batarya elektrikli (BEV), plug-in hibrit (PHEV) ve hibrit elektrikli (HEV) araçları içeren elektrifikasyonlu araçlar, Eylül ayında tüm yeni binek araç kayıtlarının %56,9’unu oluşturdu ve bu oran geçen yılki %50,3’lük orana göre bir artış gösterdi.

ACEA, hibrit elektrikli araçların, geleneksel içten yanmalı motorlar ile tamamen elektrikli araçlar arasında uygun fiyatlı bir orta yol arayan tüketiciler için popüler bir seçenek haline geldiğini vurguladı.

Elektrifikasyonlu araç satışlarındaki genel artışa rağmen, tamamen elektrikli ve plug-in hibrit araç pazarı bu yıl bir yavaşlama yaşadı. Bu durum kısmen Avrupa ülkeleri arasındaki tutarsız yeşil teşvik politikalarından kaynaklanıyor. Ayrıca AB, daha düşük fiyatlı Çin elektrikli araçlarının akışını kısıtlamak için önemli tarifeler uygulamaya koydu.

Eylül ayında batarya elektrikli araç satışları yıllık bazda %9,8 artış gösterdi, ancak yılbaşından bu yana satış hacimleri %5,8 düştü. Buna karşılık, hibrit elektrikli satışları geçen yıla göre %12,5 artış kaydetti.

Avrupalı otomobil üreticileri arasında Volkswagen (ETR:VOWG_p) %0,3’lük marjinal bir satış artışı bildirirken, Stellantis (NYSE:STLA) ve Renault (EPA:RENA) kayıtlarında sırasıyla %27,1 ve %1,5’lik düşüşler yaşandı.

ACEA Genel Direktörü Sigrid de Vries, pazarın mevcut durumu hakkında şu yorumda bulundu: “Bugünkü rakamlar, Avrupa’nın ihtiyaç duyduğu gelişen EV pazarından hala çok uzakta olduğumuzu gösteriyor. Bu, başarılı bir yeşil mobilite dönüşümü için gerekli olan istikrarlı ve güvenilir pazar büyümesi değil.”

Elektrifikasyona doğru bu kayma, Avrupalı otomobil üreticilerinin yavaş talep ve Çinli firmalardan gelen artan rekabetle mücadele ettiği bir dönemde gerçekleşiyor.

Ekim 2024’ün başlarında, AB üye ülkeleri, Çin yapımı elektrikli araçlara %45’e varan ithalat vergileri uygulanmasını onayladı. Bu, AB’nin Pekin’in üreticilerine haksız sübvansiyonlar sağladığı iddiasına karşı bir hamle olarak görülüyor. Pekin ise bu iddiayı reddediyor ve misilleme tedbirleriyle tehdit ediyor.

Bu makaleye Reuters katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu